SUB Illust

Aktuálně k francouzské minimální mzdě

Země: Francie Štítky: Autobusová doprava Nákladní doprava Legislativa Minimální mzda

Od 1.7 2016 bude ve Francii platit minimální mzda - vztahovat se bude na kabotáž a přepravy do a z Francie.

V tuto chvíli není sice úplně jasný rozsah uplatňování zákona Loi Macron na silniční dopravce, ale že už teď může kdokoliv podat stížnost na stránce:

http://ec.europa.eu/atwork/applying-eu-law/complaint_form_cs.htm

Pokud stížností bude hodně, může to pomoci ke změně přístupu Francie nebo k urychlení výzvy, kterou Evropská komise požádá Francii, podobně jako u MiLoGu, aby vysvětlila soulad Loi Macron s právem EU.

Názor ČESMADu je jednoznačný. Jedná se o nepřijatelné protekcionistické opatření, které pod záminkou zajištění rovného trhu zavádí, stejně jako v Německu, ochranu vnitřního francouzského dopravního trhu.

Doporučení k vyplnění stížnosti

Ve stížnosti doporučujeme vyplnit body např. takto:

Bod 5) stěžovatel

Bod 6)

Vyhláška 2016-418 ze 7.4. 2016 (Décret n° 2016-418 du 7 avril 2016 adaptant le titre VI du livre II de la première partie du code du travail aux entreprises de transport détachant des salariés roulants ou navigants sur le territoire national et modifiant le code des transports).

Porušuje:

a) článek 56 Smlouvy o fungování Evropské unie tím, že vytváří překážky volnému pohybu služeb na vnitřním trhu;
b) směrnici 96/71/EC ze 16. 12. 1996 o vysílání zaměstnanců (O.J. EC 1997 L 18/1)
c) články 16 a 21 sekce 2 Charty základních práv Evropské unie (2012/C 326/02).

Bod 7) ano, články 16 a 21 sekce 2 Charty základních práv Evropské unie (2012/C 326/02).

Bod 8) nemáme

Bod 9) ano

Bod 10) dle vlastních dalších akcí, např. poslance, členy vlády

Nebyla soudem projednána

Bod 11) bez vyplnění

Bod 12) jiný - poslanci Evropského parlamentu

Bod 13) bez vyplnění

Bod 14) NE, ať případ řeší Komise

Autor: Jan Medveď
Aktualizováno: 05. 05. 2016

Komentáře

  • 1. Josef

    Reagovat 14:38, 22.02.2017

    Nemyslím si, že požadavek platu, který bude na úrovni cca 130% české průměrné mzdy, je "likvidačním" zatížením. Jestliže ano, potom to s ohledem na výši českého HDP bude problém něceho zcela jiného. Jednotlivé státy EU prostě mají právo bránit se dumpingovým mzdovým politikám ostatních zemí. Jestli je plat německých řidičů kamionů někde na úrovni cca 2200 € btto, potom požadavek na cca 60% výše mezd u našich řidičů je zcela relevantní. Mimochodem, zmíněná legislativa je v jednání Evropského parlamentu, počkejme si na výsledky.

  • 2. Miquell

    Reagovat 10:47, 05.04.2017

    Tak oni to zavedli hlavne proto ze vidi ten bordel po kamionakach na parkovistich - hlavne my z vychodu si musime varit protoze jit tam do restaurace a dat si teply jidlo za 20Eur, pro ne to drahy neni, ale pro nas ano. Pak tamhle vylitej olej, tamhle litaj slupky od cibule protoze fouka a ulitnou atd... Koukaji tam na nas jako na chudaky z vychodu

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Duben 2024

Po Út St Čt So Ne
3 4 5 6
8 9 10 11 12 13
15 16 17 18 19 20
22 24
29 30 1 2 3 4 5

Události v dubnu 2024

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2024 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz
Tyto webové stránky podléhají licenci Creative Commons, využíváme Webarchiv | Cookies a GDPR

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se