SUB Illust

Dohoda z Rady ministrů o silničním balíčku

Štítky: Nákladní doprava Legislativa

Shrnutí hlavních bodů jednání.

Dne 3.12.2018 bylo ukončeno jednání ministrů o jednotlivých bodech silničního balíčku. Hlavní body z jednání uvádíme níže. K tématu jednání vydal ČESMAD BOHEMIA tiskovou zprávu. Aktuálně je nutné vyčkat na finální znění dohody. Budou pokračovat jednání v Evropském parlamentu, poté bude zahájen trialog Rady, Parlamentu a Komise a jeho výsledkem budou finální pravidla. Požadavky ČESMAD BOHEMIA nebyly naplněny stoprocentně, ale vzhledem k rozdělenosti názorů v Radě a síle zemí s jiným pohledem na věc je tento kompromis úspěchem. Nemají se počítat dny nebo hodiny pobytu v jiné zemi pro aplikaci směrnice o vysílání, běžné bilaterální přepravy budou vyňaty. Je škoda, že se nepodařilo hned vyjmout i propojovací třetizemní přepravy a čeká se na smart tachograf II. generace.

Hlavní body dojednaného kompromisu Rady ministrů

Lex specialis

  • Úplné vynětí transitu a bilaterální přepravy z pravidel vysílání pracovníků
  • Upravená definice bilaterální mezinárodní přepravy zahrnující vyjmutí všech bilaterálních přeprav z a do místa usazení dopravce
  • Nad rámec bilaterální přepravy jsou rovněž z pravidel vysílání pracovníků vyjmuty až dvě dodatečné operace pokud jsou učiněny vozidlem, které je vybaveno smart tachografy druhé generace.
  • Tyto dodatečné operace (nakládka a vykládka = 1 operace) bude moci dopravce učinit v modelu 1+1 (jedna při bilaterální přepravě z místa usazení dopravce a jedná při bilaterální přepravě do místa usazení dopravce) nebo 0+2 (dvě při bilaterální přepravě do místa usazení dopravce)
  • Tyto dodatečné operace bude možné učinit při bilaterální přepravě bez geografického omezení

Kabotáž

  • Zůstává zachován stávající režimu umožňující tři operace v sedmi dnech
  • Nově je stanoveno období cooling off v podobě 5 dní
  • Doba řízení a odpočinku
  • Řidiči je umožněno trávit dva zkrácené týdenní odpočinky po sobě v kabině vozidla
  • Pravidelný týdenní odpočinek musí být tráven mimo vozidlo
  • Dopravce musí organizovat práci řidiče tak, aby mu bylo umožněno vrátit se každé 3 týdny (v případě, že řidič čerpá dva zkrácené týdenní odpočinky po sobě) nebo každé 4 týdny (v případě střídání zkráceného a dlouhého odpočinku)

Tachografy

  • Vozidlo provozující mezinárodní dopravu a kabotáž musí být do konce roku 2024 vybavena smart tachografy druhé generace.
  • V mezidobí bude řidič muset zadávat kód země v současném tachografu ihned po překročení hranic

Záznam z jednání najdete ZDE

Ohlasy na jednání ze zahraničního tisku

RMF: Jak Polsko ztratilo v mezinárodní dopravě v Bruselu - odkaz na článek
Neoficiální automatický překlad článku

V polském tisku je kritizována polská delegace, která neměla přesnou strategii týkající se silniční dopravy. Naopak velmi kladně je hodnocen postoj a způsob vyjednávání České republiky, jejíž zástupci byli na jednání aktivní a při absenci kompromisu začali navrhovat vlastní řešení, čímž dosáhli sice ne stoprocentního úspěchu, ale alespoň částečného, což je podle autorky článku lepší než velmi špatný výsledek, se kterým se vrátila polská delegace.

Autor: Vojtěch Hromíř, generální tajemník ČESMAD BOHEMIA
Aktualizováno: 07. 12. 2018

Komentáře

Buďte první kdo vloží komentář k tomuto článku

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Únor 2019

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 1 2 3

Události v únoru 2019

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2019 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se