SUB Illust

Pro kabotáž jen dva dny

Štítky: Nákladní doprava Legislativa

Kabotáž - EU navrhuje liberální pravidla, BGL požaduje jejich zpřísnění

Spolkový svaz nákladní dopravy a logistiky (BGL) požaduje omezení kabotáže na dva dny a současně stanovení maximálního měsíčního limitu pro kabotážní přepravu v celé EU. Návrh vychází z nově připravovaného silničního balíčku, kde Evropská komise plánuje pravidla pro kabotáž naopak uvolnit, mj. i jejím prodloužením na pět dnů.

BGL na návrh komise reaguje tím, že nová pravidla by umožnila kabotáž zneužít a učinila by z ní systematickou formu dopravy, zatímco prvoplánově má sloužit jako nástroj politiky životního prostředí, který má zabránit výjimečným jízdám prázdných aut.

Svaz nákladní dopravy dále reaguje na kabotáž nákladních aut do 3,5t. Dopravci těchto aut nepodléhají tak přísným pravidlům, jako kamionová doprava a svaz žádá o jejich zpřísnění.

Svaz komentuje například to, že se řidiči aut s hmotností do 3,5t zdržují neomezeně dlouhou dobu na území cizích států bez nutnosti návratů domů, přespávají v kabinách aut a nemusejí mít licence dokládající jejich odbornou kvalifikaci a spolehlivost.

Autor: Odbor informací
Aktualizováno: 27. 08. 2018

Komentáře

Buďte první kdo vloží komentář k tomuto článku

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2018 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se