SUB Illust

Stížnost na uplatňování zákona o minimální mzdě

Země: Francie Německo Štítky: Autobusová doprava Nákladní doprava Legislativa Minimální mzda

Připomínáme, že na stránkách Evropské komise je možné podat stížnost na uplatňování zákona o minimální mzdě v některých zemích.

Čím více dopravních firem formulář vyplní, tím větší bude argument pro další jednání, týkající se platnosti a dalšího fungování zákona o minimální mzdě.

Dále Evropská komise vyhlásila veřejnou konzultaci ohledně posílení právních předpisů v sociální oblasti týkající se silniční dopravy.

Dotazník 1: Stížnost na uplatňování zákonů MiLoG a Loi Macron je možné podat na tomto odkazu (formulář je v češtině)

http://ec.europa.eu/atwork/applying-eu-law/complaint_form_cs.htm

Dotazník 2: Veřejná konzultace ohledně posílení právních předpisů v sociální oblasti týkající se silniční dopravy

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2016-social-legislation-road-not-specialised?surveylanguage=CS

Doporučení k vyplnění dotazníku 1:

Bod 5) stěžovatel

Bod 6)

Vyhláška 2016-418 ze 7.4. 2016 (Décret n° 2016-418 du 7 avril 2016 adaptant le titre VI du livre II de la première partie du code du travail aux entreprises de transport détachant des salariés roulants ou navigants sur le territoire national et modifiant le code des transports).

Porušuje:

a) článek 56 Smlouvy o fungování Evropské unie tím, že vytváří překážky volnému pohybu služeb na vnitřním trhu;
b) směrnici 96/71/EC ze 16. 12. 1996 o vysílání zaměstnanců (O.J. EC 1997 L 18/1)
c) články 16 a 21 sekce 2 Charty základních práv Evropské unie (2012/C 326/02).

Bod 7) ano, články 16 a 21 sekce 2 Charty základních práv Evropské unie (2012/C 326/02).

Bod 8) nemáme

Bod 9) ano

Bod 10) dle vlastních dalších akcí, např. poslance, členy vlády

Nebyla soudem projednána

Bod 11) bez vyplnění

Bod 12) jiný - poslanci Evropského parlamentu

Bod 13) bez vyplnění

Bod 14) NE, ať případ řeší Komise

 

Doporučení k vyplnění dotazníku 2:

Návrhy odpovědí na některé otázky dotazníku

10: Jak snadné je porozumět právním předpisům EU v sociální oblasti a řídit se jimi?
O: Naprosto nepřehledné při uplatňování požadavků na pravidla pro minimální mzdu při řízení vozidel v jiném než domovském státě

13: Pokud se domníváte, že právní předpisy EU v sociální oblasti týkající se dopravy přispěly k dosažení výše uvedených cílů, do jaké míry k tomu přispěly tyto prvky?
O: Uplatňování směrnice o pracovní době na samostatné řidiče je nesmyslné. Absolutní odpovědnost zaměstnavatele za přestupky řidičů je nespravedlivá, naopak ostatní účastníci dopravního řetězce nemají odpovědnost vůbec žádnou.

15: Jak se provádění sociálních předpisů EU projevilo na vašich nákladech?
O: náklady vzrostly, nejen mzdové u řidičů, ale i u nezbytných administrativních pracovníků, vyšší náklady vyžaduje plánovací a vyhodnocovací software a jeho neustálé aktualizace podle aktuálních změn a výkladů kontrolních složek.

17. Souhlasíte s tím, aby uplatňování předpisů EU týkajících se vysílání pracovníků přinášelo provozovatelům silniční dopravy a řidičům tyto výhody?
O: Uplatňování pravidel pro vysílané pracovníky v oblasti mezinárodní silniční dopravy nemá žádné opodstatnění. Silniční doprava by měla být vyjmutá ze směrnice o vysílání pracovníků. Řidiči pracují během týdne i v několika státech vždy jen pár hodin, je to naprosto odlišné od standardního vysílání pracovníků do jednoho státu na určitou delší dobu. Pro zaměstnavatele/dopravce je s tím spojená administrativní zátěž enormní a v žádném případě neodpovídá údajným přínosům.

18. Jaké jsou případné hlavní problémy, kterým čelí společnosti / řidiči / další aktéři v rámci dopravního řetězce při uplatňování předpisů EU týkajících se vysílání pracovníků?
O: všechny body jsou „výrazný problém"

19. Jaké by revize stávajících právních předpisů EU měla mít hlavní cíle? Prosím vyberte z následujících možností nebo navrhněte alternativní řešení.
O: rozumným řešením je vyjmutí silniční dopravy ze směrnice o vysílání pracovníků viz odpovědi na otázky 18. Případné problémové otázky řešit v rámci oborových předpisů a kontrolou již platné legislativy.

 

Autor: Odbor informací
Aktualizováno: 24. 10. 2016

Komentáře

  • 1. magnum

    Reagovat 23:09, 28.10.2016

    Dacani!!! A řidiči nejsou lidé?!? Proč je nedostatek řidičů? Protože za ty almužny co dopravci dávají dnes již nikdo nestojí. Za stejné peníze může dělat doma. Diety, neboli stravné u řidičů vynechat??? Naopak, řidičům navýšit a ubrat parazitům, politikům a podobné svoloči. Jinak přestaňte pindat a běžte si do těch kabin sednout sami. Sami řešte problémy, žerte konzervy, buďte v odloučení od rodin, huntujte si své zdraví a berte za to jak je u většiny dopravců zvykem minimální mzdu!!! Jste trapní!

  • 2. Jan Medveď

    Reagovat 12:50, 31.10.2016

    Bohužel právě uplatňování "minimálních mezd" a s tím spojené zbytečné administrativní věci pomáhají těm parazitům, protože český dopravce musí dávat peníze někomu za to, že místo něj bude komunikovat s místními úřady, vyrábět další dokumenty, překládat je do cizích jazyků atd. A vzhledem k velice omezené ochotě zákazníků připlatit jediný cent se to někde musí projevit. Možná tím, že pár stovek českých dopravců skončí a nahradí je dopravci jiných států. Je otázka, jestli tento výsledek bude ku prospěchu českých řidičů.

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Duben 2024

Po Út St Čt So Ne
3 4 5 6
8 9 10 11 12 13
15 16 17 18 19 20
22 24
29 30 1 2 3 4 5

Události v dubnu 2024

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2024 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz
Tyto webové stránky podléhají licenci Creative Commons, využíváme Webarchiv | Cookies a GDPR

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se