SUB Illust

Zákaz tranzitu nad 12 t na Říčansku

Země: Česká republika Štítky: Nákladní doprava Zákazy jízd pro nákladní vozidla Legislativa

V sobotu 22. 9. 2018 začalo na silnicích II. a III. tříd na Říčansku opět platit dopravní značení zakazující tranzit nad 12 tun.

Zákaz tranzitu už jednou platil, a to od listopadu 2017 do února 2018, opatření obecné povahy ale úředníci zrušili zejména z procesních důvodů.

Říčanská radnice si koncem roku 2016 nechala vypracovat Směrový dopravní průzkum společností AF – CITYPLAN s.r.o. Ten zjistil, že 70 – 80 % nákladní dopravy přes Říčany tvoří tranzit. Obnáší to v průměru dva tisíce kamionů denně. Když bylo opatření platné poprvé, klesl tranzit městem na polovinu. Městem mohou stále projíždět kamiony po silnici I/2 Černokostelecká.

Vzhledem k tomu, že zavedené omezení působí dlouhodobě potíže dopravním firmám, jednali zástupci ČESMAD BOHEMIA s radním města Říčany Davidem Michaličkou o možném kompromisním řešení. K zmírnění problémů jsme říčanské radnici předložili dva návrhy:

Navrhujeme rozšíření vymezené oblasti pro zákaz tranzitu na prostor sevřený dvěma dálnicemi D1 a D11 s tím, že by logistické areály na obou dálnicích nebyly považovány za součást oblasti. Z logiky jsou umístěny na tranzitních komunikacích a z nich by měly být obsluhovány.

Pro dopravce usídlené mimo vymezenou oblast, ale v její blízkosti, by mohlo být řešením buď změna rozsahu vymezené oblasti (viz předcházející bod), nebo poskytování výjimek. Tuto věc prověřujeme na MD, kdyby to bylo možné, daly by se problémy ve většině eliminovat.

O vývoji situace budeme informovat.

Mapa omezení tranzitu

Autor: Martin Felix
Aktualizováno: 12. 10. 2018

Komentáře

  • 1. TRANSPORT JANOŠÍK s.r.o.

    Reagovat 12:59, 15.10.2018

    Dobrý den, dopisoval jsem si s vedením Říčan ohledně tranzitu s ohledem na místo podnikání (Louňovice Pha -východ) servisní služby v Říčanech smlouva s Profi Auto Říčany servis -pneu servis STK, ContiTrade (BestDrive) . Bylo mě sděleno , že záleží na příslušníkovi Policie ( Městské policie) jak se k tomu postaví při kontrole kamionu. Dále v televizi bylo uvedeno panem Kořenem ,že s Vámi vše projednal a nemáte námitky k dané věci. Tak tomu nerozumím, všude jinde mohou naše kamiony jezdit (škodit) jen nesmí Říčany 102 silnicí kde skoro nic není , že musíme jezdit na Spořilov a Jižní město tak to nikomu nevadí. Dále ,že kamiony mohou jezdit po silnici 1/2 okolo školy a nemocnice v Říčanech to nedává rozum . Jenom když to není moje políčko a asi někoho zájem. Pokud budou takto postupovat a od Vás dostanou ještě tichou podporu tak tady asi nemáme co dělat a tato země nás nepotřebuje. Nyní se chystám ukončit členství v Česmadu kde jsem od roku 1992 od té doby co působím na trhu. Nezlobte se , ale to už hraničí s cílenou likvidací malých firem v dopravě. To musí vládní činitelé nechat vybudovat železniční síť do všech velkých areálů ,abychom jim neškodili. Hezký den.

  • 2. Jan Medveď

    Reagovat 15:02, 15.10.2018

    Reaguje na [1] Dobrý den, vyjádření pana Kořena a to, co Říčany daly na web o souhlasu ČESMADu, není pravdivé. Je pravda, že se snažíme s MÚ Říčany jednat o rozsahu zákazu a snažíme se s nimi najít řešení, které by zamezilo dálkovému tranzitu, ale nenutilo vozidla, která jedou např. do Louňovic nebo Mukařova, aby po D1 jela do Prahy, přes Jižní spojku a Štěrboholy se vracela zpátky. Zkoušíme i MD ČR, aby dalo jasný pokyn, co značka "Tranzit" znamená a jak se liší od prostého zákazu vjezdu. Navrhli jsme např., že se značka nemá vztahovat na zakázanou komunikaci a přilehlé okresy s možným ústupkem, že pokud vozidlo jede do některého velkého logistického areálu u D11 nebo D1, např. Jirny nebo Jažlovice, že musí použít dálnici. Navrhovali jsme, že by se zákaz týkal jen mezinárodních přeprav nebo přeprav nad stanovený počet kilometrů, např. více jak 300 km. Navrhli jsme vymezit oblast podobně jako Rakousko u B4 tak, že pokud "zájmové místo" leží v trojúhelníku D1 - D11 - I/38, řidič může do oblasti vjet. Všechny návrhy zamítnuté. Aktuálně zkoušíme variantu, že by alespoň mohly Říčany vydávat výjimky právě pro dopravce z Louňovic, Mukařova, Kostelce atd. Na argument, že není smyslem značky a není normální nutit velká auta vjíždět zbytečně do Prahy na Jižní spojku nám zástupci Říčan vytrvale opakují, že to je nezajímá, oni se starají o své občany a zbytek je nezajímá. Ještě je šance, že takový tvrdý postoj měli před komunálními volbami, že teď po volbách by to mohlo být lepší. Jako nejzazší varianta je v záloze úmyslné porušení zákazu tranzitu řidičem vozidla právě z okolních obcí mimo vymezenou oblast, nesouhlas s pokutou, odvolání se ve správním řízení a nechat případ rozhodnout soudem. Podle našeho názoru značka tranzit má zamezit objíždění mýta a to zejména u dálkové dopravy a ne "chránit" jednu či několik obcí na úkor dalších způsobem, že dopravci zbytečně najedou desítky kilometrů. Sice by se soud vlekl delší dobu a možná by dříve byl dostavěný úsek 511 mezi D1 a D11, ale podobný přístup může v budoucnosti zvolit kterákoliv jiná obec. Bohužel to vypadá, že se k odporu a snaze ČESMADu o řešení, byť kompromisní, nepřipojil vůbec nikdo z podnikatelů, kteří musí být zásobováni auty a kterých se zákaz nutně musí dotknout také. Minimálně těch, kteří mají svoje vlastní velká auta. Osobně vím, o čem je řeč, bydlím v Uhříněvsi a tudíž ta auta, která normálně sjela z D1, projela po II/101 do Říčan a zahnula na I/2 směr Kostelec teď jezdí (zbytečně) přes Uhříněves.

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Únor 2019

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 1 2 3

Události v únoru 2019

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2019 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se