SUB Illust

ČR - postup, jak vrátit původní palubní jednotku OBU

Země: Česká republika Štítky: Autobusová doprava Nákladní doprava

Seznam sběrných míst zřízených společností Kapsch pro vrácení jednotky po prosinci 2019.

Vrácení jednotky OBU s placením předem PRE-PAY

Palubní jednotka s placením předem lze vrátit na distribučním nebo kontaktním místě původního provozovatele.

Uživatel musí při vrácení předložit doklad k vozidlu: osvědčení o registraci vozidla nebo technický průkaz vozidla.

Uživatel, který nemá v držení doklady k vozidlu, musí předložit doklad, že byl do systému evidován jako majitel nebo provozovatel vozidla, tedy

  • doklad totožnosti
  • a když vrací OBU evidovanou na firmu, navíc ověřený výpis z obchodního rejstříku nebo živnostenský list
  • a pokud na něm není jmenován, navíc ověřené písemné zmocnění k zastupování

Vrácení jednotky OBU s následným placením POST-PAY

Palubní jednotka s následným placením lze vrátit do ledna na kontaktním místě původního provozovatele.

Uživatel musí při vrácení předložit doklad totožnosti. 
Pokud není kontaktní osobou, která je uvedena ve smlouvě, navíc ověřené písemné zmocnění k zastupování, které nesmí být starší než 3 měsíce.

Propadnutí kauce za OBU

Kauce propadá u palubních jednotek mechanicky poškozených (např. poškrábaná, naprasklá, olámaná, otevřená, počmáraná fixem nebo barvou nebo jinak znečištěná nebo má poškozený čárový kód…); dále v situaci exspirace kauce (což nastane, když OBU není déle jak 1 rok použita k mýtné transakci)
 

Důležitá data

 

  • Po 31. 1. 2020 bude možné jednotky zaslat poštou na centrální sběrné místo: Centrální sběrné místo, MYTO CZ, P. O. Box 33, 130 11 Praha 3 - doručení musí být nejpozději do 31. 05. 2020 a pro bankovní záruky doručení nejpozději do 29. 02. 2020

Stránky původního provozovatele s pokyny pro vracení jednotek: http://www.mytocz.com/cs/uzivatel/ukonceni-provozu-esvz/index.html

 

Pozn.: aktuální stav přezkumu vedeného Úřadem nemá vliv na výstavbu, resp. dokončení, a spuštění nového Systému elektronického mýtného k 1. prosinci 2019: Nové mýto potvrzeno

Autor: Odbor informací
Aktualizováno: 06. 12. 2019

Komentáře

  • 1. Petr Kropáček

    Reagovat 16:44, 05.12.2019

    Dnes jsem byl vracet OBU na distribučním místě kde jsem ji pořídil a dobíjel. Už je NEBEROU a musím prý poštou. Dostal jsem letáček viz info v rámečcích výše na této stránce. Zítra zkusím zavolat na kontaktní místo.

  • 2. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 06:35, 06.12.2019

    Reaguje na [1] Dobrý den, je to přesně tak, původní distribuční místa přijímala jednotky před zahájením nového mýtného systému, tedy do 30.11.2019. Po tomto datu je můžete vrátit na centrální sběrné místo nebo na 25 distribučních míst, jejichž seznam najdete také na našem webu: https://info.odoprave.cz/poplatky-nakladni-vozidla-autobusy-myto

  • 3. Jitka Dittrichova

    Reagovat 06:06, 12.12.2019

    Dnes jsem jela z Jeseníku do Olomouce vrátit jednotku na žádné benzince ji už neberou nakonec mě poslali na OMV na dálnici mezi Olomouc a Přerov pro mě šílená dálka... Mladá holka mi tvrdila že jim nefunguje přístroj.. Nebyla jsem tam sama byli tam ještě 3 řidiči... Holka sprostá neochotna... Nakonec to šla prý skysit a chtěla po nás velký TP ten jsem sebou neměla pouze účtenku z doby kdy jsem ji kupovala tak super nic jsem nevyridila 280 km zbytečných... Bordel bordel bordel... Jen pod vedením naší vydařené vlády okrádat lidi a pod naším panem Babišem

  • 4. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 08:16, 12.12.2019

    Reaguje na [3] Dobrý den, seznam distribučních a kontaktních míst je výše ve zprávě, mimo tato místa není možné jednotku vrátit. Potřebné doklady k vrácení jednotky jsou výše rovněž uvedeny. Pokud někdo nestihne jednotku vrátit do konce ledna 2020, je možné ji vrátit poštou na centrální sběrné místo.

  • 5. peter wereszky

    Reagovat 18:10, 17.12.2019

    Dobry den. chcel by som sa infomovat ci je nejaky denny limit na vratenie obu jednotky osobne na kontaktnom mieste v Brne. dakujem

  • 6. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 09:19, 18.12.2019

    Reaguje na [5] Dobrý den, seznam kontaktních míst najdete na tomto odkazu: https://mytocz.eu/cs/obchodni-mista/seznam?t=435 je třeba si rozkliknout místo, které hodláte návštívit - je zde uvedena otevírací doba.

  • 7. Kateřina Valentová

    Reagovat 13:12, 20.12.2019

    Dobrý den, pokud vracím za firmu palubní jednotku poštou co vše musím přiložit k jednotce. Jaké kopie dokladů? Děkuji.

  • 8. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 14:08, 20.12.2019

    Reaguje na [7] Dobrý den, přehled dokladů k vrácení palubní jednotky najdete na tomto odkazu: http://www.mytocz.com/cs/uzivatel/vraceni-obu/index.html

  • 9. Milan

    Reagovat 10:22, 21.12.2019

    Dobrý den. Byl sem vracet obu na benzínové pumpě a přeplatek mýta mi bude údajně zaslán na kreditní kartu. Čekal sem ze to vyplatí hotově. Jak dlouho trvá převod peněz na kartu? Díky.

  • 10. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 10:27, 30.12.2019

    Reaguje na [9] Dobrý den, tento dotaz směřujte spíše na společnost Kapsch (záleží, jak rychle bude peníze převádět), případně Vaši banku.

  • 11. Petra V.

    Reagovat 14:47, 09.01.2020

    Dobrý den, prosím, poradíte mi, kde najdu na OBU premid identifikační číslo? Uvádí, že je možno použít čtečku, kterou nyní nemám, zjistím ID i jinak - např. přímo na přístroji?Děkuji.

  • 12. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 15:36, 09.01.2020

    Reaguje na [11] Dobrý den, číslo najdete na přímo na palubní jednotce na štítku pod čárovým kódem. Číslo je rovněž součástí všech dokumentů, které jste k mýtu dostávali, tedy např. faktury, atd.

  • 13. Martin

    Reagovat 08:18, 10.01.2020

    Máte vypsaných 25 sběrných míst kde jedno z nich je čerpací stanice OMW Praha 10 Hostivař a tam mi pán řekl, že je neberou a ať si dojdu na poštu kde je samozřejmě také neberou. Jak je to možné!!!! Kolik těch míst mám objet než uspěji?!!!!!

  • 14. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 08:32, 10.01.2020

    Reaguje na [13] Dobrý den, jedná se o oficiální informaci původního provozovatele mýtného systému. Pokud některé z uvedených míst neplní řádně svoji funkci, doporučujeme kontaktovat přímo společnost Kapsch - 800 698 629 nebo info@mytocz.cz. Na poště jednotky nepřijímají. Variantou je zaslání poštou na centrální sběrné místo: MYTO CZ, P. O. Box 33, 130 11 Praha 3

  • 15. Jindřich Kokotek

    Reagovat 02:50, 22.01.2020

    [3Bordel to je ale vinit z něj Babiše je přinejmenším pošetilé.]

  • 16. Jindřich Kokotek

    Reagovat 02:51, 22.01.2020

    [3Bordel to je ale vinit z něj Babiše je přinejmenším pošetilé.]

  • 17. Truckadler

    Reagovat 13:16, 04.02.2020

    Mám hromádku OBU jednotek a nevím k čemu už patřily. Tím pádem těžko můžu doložit nějakej nahlouplej formulář, natožpak techničák. Co s tím? Poslat poštou a nechat se vyzvat k doplnění údajů, může to tak fungovat?

  • 18. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 13:34, 04.02.2020

    Reaguje na [17] Dobrý den, pro zaslání poštou platí podmínky, uvedené v tabulce nahoře. Pokud máte tedy jednotky, které byly nabíjeny předem, budete potřebovat příslušný formulář a kopie technických průkazů. Není nutné uvádět, jaký technický průkaz patří ke konkrétní jednotce, podstatné je, aby byly zaslány dokumenty k vozidlům, ke kterým jsou registrovány jednotky. Pokud dokumenty nezašlete, budete vyzván k jejich doplnění.

  • 19. Truckadler

    Reagovat 16:08, 04.02.2020

    Reaguje na [18] co je nepochopitelné na větě:"nevím k čemu už patřily"?

  • 20. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 16:30, 04.02.2020

    Reaguje na [19] Postup máte popsán, pokud potřebujete další informace, domluvte se přímo s provozovatelem mýtného systému.

  • 21. Michal Vlček

    Reagovat 10:10, 17.02.2020

    Reaguje na [3] A tohle je jako o premiérovi?? Pokud si nepřečtete, za jakých podmínek vrátit jednotku a co k ní mít za doklady, tak Vás asi měl vzít premiér za ruku a vyřídit to za Vás. To by mohl rovnou dělat ošetřovatele v jedličkárně! Lumpárna? Trochu, ale zase netečou peníze do Rakouska! A že vy si nezjistíte potřebné, obsluha ČS je protiva, to asi není úplně věcí premiéra... Spíš mě zaráží, že Česmad nevyjednal vůbec nic ohledně nového Mýta, ale vůbec nic!!! Že zpráva o jednání s ministryní financí je pouze pro členy, je hnus! Česmad se vydává za zástupce všech dopravců!!! Je to byznys a podvod. Celý Česmad je na prd a běžnému dopravci nepomahá!!! A ani jej nezastupuje.

  • 22. Roman K

    Reagovat 16:36, 26.03.2020

    28.11.2019 jsem vratil OBU jednotku na puvodnim mistě kde i byla pořizena. Platil jsem kartou. Při vraceni jsem dostal doklad o vtaceni s tim, ze penize za kauci a preplatek mne bude navracen zpet na učet. 20.3.2020 jsem prověřoval zda li penize dosly, no bohužel nic. Na novem MYTU.CZ mne bylo sděleno operatorem, že s puvodnim mytem nemaj nic spolecneho. Zadne tel.spojeni jsem nedohledal, na uvedene maily nereaguji. Lze poradit kde a na koho se obratit s kladnym vyřizenim ?? Diky.

  • 23. ČESMAD BOHEMIA

    Reagovat 08:00, 27.03.2020

    Reaguje na [22] Dobrý den, vyúčtování původní palubní jednotky je nutné vyřídit se společností Kapsch, která výběr mýtného zajišťovala. Kontakty jsou uvedeny zde: http://www.mytocz.com/cs/obecne-informace/kontakty/index.html

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Březen 2020

Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
16 17 18 19 20 21 22
23 24 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Události v březnu 2020

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2020 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se