SUB Illust

Problém s nástupem další evoluce digitálních chytrých tachografů GEN2 verze V2

Štítky: Nákladní doprava Legislativa

Protože se situace v dostupnosti verze GEN2/V2 v září rozhodně nezlepšila, pokračoval náš lobbing i s aktivní pomocí českého ministerstva dopravy a bruselské kanceláře IRU vůči Evropské komisi s cílem odložit termín povinné montáže tachografů GEN2/V2.

A zdá se, že dobrá věc se podaří, zatím neoficiálně máme slíbeno, že Komise sdělí členským státům, že nemá námitek proti tomu, aby se starší tachografy montovaly do konce roku 2023 s tím, že je provozovatelé za GEN2 budou muset vyměnit až v termínu do srpna 2025.

Tzn., že budou mít stejné zacházení jako vozidla s tachografy, registrovaná do 21. 8. 2023. Tento odklad ale neznamená, že se odsouvala i další pravidla, spojená s termínem instalace tachografů GEN2/V2, např. to, že doplňkové třetizemní operace bez nutnosti hlásit řidiče jako vyslaného do IMI, mohou provádět jen řidiči právě s těmito GEN2/V2 tachografy. To stále platí, řidiči s verzí V1 jsou tedy u všech třetizemních přeprav „vysláni“.

S tím souvisí i úkol do budoucna, jako jednu z top priorit práce bruselské kanceláře IRU jsme zadali úkol pokusit se odložit i schválené termíny (2024 a srpen 2025) povinné výměny prakticky všech tachografů u vozidel v mezinárodním provozu alespoň o dva roky. Tato změna, bohužel, vyžaduje změnu nařízení EU, takže je potřeba jednat ihned.

 

Autor: Jan Medveď
Aktualizováno: 09. 10. 2023

Související informace:

Prosinec 2023

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 2
5 7 9
11 12 13 14 15 16
18 19 20 21 22 23
27 28 29 30

Události v prosinci 2023

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2023 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz
Tyto webové stránky podléhají licenci Creative Commons, využíváme Webarchiv | Cookies a GDPR

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se