SUB Illust

Tisková zpráva - Aby nám tu tolik nebourali…

Štítky: Tiskové zprávy a glosy

Bohužel ještě o něco rychleji, než přibývá na našich silnicích zahraničních kamionů (v roce 2018 klesl podíl českých kamionů na vybraném mýtu pod 50 procent), roste jejich nehodovost.

Pomoci obrátit tento trend se rozhodl i ČESMAD BOHEMIA. Za podpory České kanceláře pojistitelů tak realizujeme projekt na snížení nehodovosti zahraničních řidičů nákladních vozidel na vozovkách v ČR.

Projekt se jako první vůbec, zaměřuje na ovlivnění chování zahraničních řidičů nákladních vozidel na českých silnicích prostřednictvím informační kampaně, upozorňující na zvláštní podmínky silničního provozu v ČR a také na problémy, které tito řidiči sami působí a ohrožují i ostatní účastníky provozu. Chce oslovit max. počet zahraničních řidičů nákladních vozů pohybujících se na českých komunikacích, a to přímo, prostřednictvím jejich zaměstnavatelů a dopravních asociací. Chce je upozornit na základní problémy provozu na silnicích, odlišnosti v dopravních předpisech a přispět ke zvýšení jejich informovanosti. Zvláštní pozornost přitom bude věnovat nejpočetnějším skupinám řidičů tranzitujících přes ČR, tj. řidičům z Polska, Slovenska, Rumunska a Maďarska a SRN.

První krok, tzv. flash kampaň, jsme již udělali. V květnu Sdružení připravilo informační leták v sedmi jazycích, který kromě zmapování rekonstruovaných dálničních úseků upozorňuje zahraniční řidiče na důležité bezpečnostní zásady a především pak na nově otevřený portál www.transit.tir.cz. Zde se obracíme na všechny řidiče nákladních vozidel z jiných států s prosbou, aby věnovali maximální pozornost řízení, a nabízíme jim důležité informace o pravidlech a podmínkách provozu na našich komunikacích.

V měsíci červnu tak již tisíce řidičů obdrželo přímo do ruky leták nazvaný HIGWAYS UNDER CONSTRUCTION i se samolepkou Jezevčíka propagující portál www.transit.tir.cz. Distribuce probíhala na všech našich dálnicích, a protože nám s ní pomáhala i krásná děvčata, setkala se s překvapivě vlídným přijetím oslovených zahraničních řidičů.

Samozřejmě si uvědomujeme, že jedna kampaň nemůže zcela změnit poměry na našich silnicích. Může se však stát důležitým střípkem ve skládačce opatření usilujících o zlepšení bezpečnostní situace a snížení nehodovosti zahraničních řidičů nákladních vozidel.

     Road Show      Road Show

Více foto v tiskové kvalitě na https://prodopravce.cz/foto-press

Autor: Martin Felix
Aktualizováno: 10. 07. 2019

Komentáře

  • 1. Jan MUŽÍK

    Reagovat 15:40, 17.07.2019

    Projekt podobného typu je naprostou ztrátou času a financí. Pokud se má něco změnit, musí se v první řadě změnit legislativa, přístup jednotlivých úřadů, policie .... mohl bych pokračovat. Ze všech míst slyšíme mnoho a stále víc o bezpečnosti, ale realita je taková, že se o bezpečnosti jen mluví. Opravdové kroky však chybí.

  • 2. Jan Medveď

    Reagovat 09:46, 18.07.2019

    Reaguje na [1] Vážený pane Mužíku, díky za reakci. Máte pravdu, že samotná jedna taková kampaň situaci nijak dramaticky nezmění, ale snažíme se přes naše kontakty v jiných státech dát na vědomí řidičům velkých aut, že např. D1 je mezi Brnem a Prahou v rekonstrukci, že je provoz upravován pro nákladní auta třeba zákazy předjíždění před a za zúženími a žádáme je, aby se chovali slušně a ohleduplně. Sami od sebe, ne proto, že někde číhá policista. A k tomu potřebují znalosti o místních úpravách. Je to jen kapka v moři potřebných aktivit, chceme i veřejnosti ukázat, že ČESMAD a kamioňáci nejsou "škůdci", ale snaží se nejen kritizovat, ale i něco dělat pro zlepšení. Považujeme to za lepší cestu, než politiky čím dál více a častěji navrhovaná omezení typu zákaz předjíždění, zákaz tranzitu, zvyšování mýta atd. Mimochodem, naše aktivity směřují samozřejmě i ke státní správě. neděláme si iluze, ale např. letos v únoru jsme byli v Rakousku na ASFINAGu se podívat, jak tam dělají zimní údržbu. A poznatky a dobré nápady jsme předali našemu ŘSD a MD ČR a zdá se, že minimálně slovně se k některými ŘSD nechalo inspirovat, třeba ohlášený nákup vozidel na solanku, pohotovostní sypače na kritických úsecích atd. Držíme se hesla, že samo se nic nezlepší. S pozdravem Jan Medveď

  • 3. Jan MUŽÍK

    Reagovat 07:00, 19.07.2019

    Reaguje na [2] Vážený pane Medveď, rozumím o co se snažíte, bohužel i přes to se domnívám, že vaše snaha bude naprosto bezvýsledná. Slušnost na silnicích odráží pouze výchovu lidí. Lidé s dobrou výchovou kampaň nepotřebují, těm ostatním nepomůže. Rekonstrukce na D1 není ničím ojedinělým v Evropě. Pro každého řidiče MKD se jedná o běžnou záležitost a nemůže nikoho překvapit. V Německu není dálnice bez omezení, např. A4, A45, D48, v Belgii A3 a to jsem jmenoval jen co jsem minulý pátek projel. Děláme z D1 něco víc, ale není to tak. Začátek problému je někde jinde, ve výchově. Z praxe vidím, že největším problém jsou mladí řidiči do 30 let. Naše společnost se snaží mladé řidiče vytvářet a naučit je řemeslu " kamioňák". Bohužel, naučí se ovládat kamión, ale nechtějí respektovat pravidla. Tím mám na mysli žádná pravidla. Jediné co na tyto lidi z části platí jsou restrikce. V tomto zklamal náš " demokratický" systém. Neučíme se, že mám povinnosti. Opora v legislativě není. Zákonodárci nemají vůli, raději se budou dohadovat x měsíců o ministrovi kultury. Jenže my dopravci, ale nejen my, i jiná odvětví, potřebujeme jejich výkon směrem ke zlepšení. Pokud se začne měnit legislativa, pak budou mít kampaně tohoto typu význam. Nepřijde Vám smutné, že dobré nápady nás dopravců nejsou přenášeny do praxe a nebo jen velmi pozvolně? Zástupci parlamentu cestují, neměli by to být právě oni, kteří by ty dobré nápady měli vozit a implementovat? S pozdravem Jan Mužík.

  • 4. Jan Medveď

    Reagovat 11:53, 19.07.2019

    Vážený pane Mužíku, máte samozřejmě pravdu, pokud chybí dohled, i ti slušnější potom mají sklony předpisy porušovat. Na rozdíl od vás si nemyslím, že by chyběla legislativa. Předpisů máme, podle mne, nadbytek, jenže místo, aby se státní správa zaměřila na jejich dodržování, vymýšlí další. Zmiňoval jsem to i ve vystoupení na naší konferenci v Brně https://skoleni.prodopravce.cz/ozv-ny-z-konference za účasti českých, německých a rakouských úředníků. Jen v silniční dopravě jsou základní předpisy měněny neskutečně často. Zákon o silniční dopravě 111/1994 Sb. - 25x, zákon o pozemních komunikacích 13/1997 Sb. - 37x, zákon o provozu na komunikacích 361/2000 Sb. - 46x a zákon 56/2001 Sb. o podmínkách provozu na komunikacích - 30x. A všechny mají ještě svoje prováděcí vyhlášky, které se měnily také. A další novely těchto zákonů jsou v připomínkovém řízení nebo i už v parlamentu. To není normální. Nicméně je vhodná i prevence a šíření informovanosti viz náš pokus s kampaní na cizince. Jako ČESMAD se i snažíme naše/vaše zkušenosti a zejména dobré praktiky přenášet na úředníky a politiky. Jde to ztuha, ale někdy se zadaří, viz moje předchozí zmínka o naší návštěvě na ASFINAGu a předání materiálů a námětů na MD ČR a ŘSD a další podklady a analýzy, které pro státní správu připravujeme s cílem stav zlepšovat - nedostatek odpočívek, efektivnější kontroly cizinců, náměty na zrychlení odstraňování nehod, uživatelská funkčnost mýta nebo i nabídky školení úředníků, aby dozor byl efektivnější a zaměřil se na ty, kteří podnikají neseriózně nebo kazí jméno silniční dopravě. Jde to ztuha, ale patří to k naší práci a členové očekávají, že se pokusíme zlepšit obraz i v očích veřejnosti. Proto i tato diskutovaná kampaň na cizí řidiče. S pozdravem, Jan Medveď

Vložit komentář




Položky označené hvězdičkou * jsou povinné

Související informace:

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2019 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se