SUB Illust

Výsledky průzkumu Sdružení ČESMAD BOHEMIA mezi svými členy – silničními dopravci ke zkušenostem s testováním zaměstnanců na covid 19 a s testy řidičů pro vstup do Německa

Štítky: Autobusová doprava Nákladní doprava Akce ČESMAD BOHEMIA

Průzkum proběhl 10. a 11. března 2021, zúčastnilo se jej 479 dopravních firem

38% českých dopravců je ohroženo ztrátami zakázek do Německa kvůli testování

V rychlém průzkumu mezi členy Sdružení ČESMAD BOHEMIA, kterého se zúčastnilo 479 dopravců, jsme se zeptali na zkušenosti s testováním zaměstnanců. Odpovědělo 386 firem s méně než 50 zaměstnanci, 75 firem s 50 až 249 zaměstnanci a 18 firem s 250 a více zaměstnanci.

27% dopravců používá samotesty, 64% využívá veřejných testovacích míst a řidiči z 29% firem jezdí na dálniční testovací místa. Pouze 29% dopravců se daří aspoň zčásti využívat služeb smluvních lékařů nebo zdravotníků docházejících do firem. 5% firem může pro své řidiče využít testování u zákazníků nebo jiných dopravců.

Zásadním problémem jsou na dlouho dopředu obsazená testovací místa, to potvrzuje 68% dopravců. Necelých 15% má problémy se sháněním samotestů. Zeptali jsme se i na to, zda někteří řidiči neodmítají testování. S tímto se ve větší míře setkalo 11% firem, v problému covid 19 jsou zaměstnavatelé i zaměstnanci na stejné lodi. Dopravci se setkávají i s tím, že po řidičích požadují negativní testy zákazníci, konkrétně se s tím setkalo 22% dopravců. Existuje i 19% firem, které  testují a problém nemají.

Dobré skóre je zatím stále u výsledků testů. 95% z firem, které testují, má počet pozitivně testovaných pod 1%. 4% firem má pozitivních výsledků testů mezi 1% a 5% a jen 1% firem se setkalo při testech s více než 5% pozitivních výsledků.

Konflikt s povinným testováním ve firmách nastává v případě firem, jejichž řidiči jezdí do Německa. Ti se musí při vjezdu do SRN prokazovat negativními testy ne staršími než 48 hodin a tyto testy musí být provedeny oficiálních schváleným zdravotnickým zařízením. Pouze 10% firem, které do Německa jezdí, se daří testy zajišťovat bez potíží, 57% firem má problémy se sháněním testů na veřejných testovacích místech a 65% firem potvrzuje, že se situace se zavedením povinných testů v ČR zhoršila. 36% dopravců má řidiče, kteří musí podstoupit testy častěji než s odstupem 3 dnů, nebo jsou v karenci 90 dnů po onemocnění covid 19, a antigenní testy nejsou bezplatné.
Největším problémem ale je, že 38% firem má ohrožené zakázky z důvodu nemožnosti zajistit testy pro řidiče před vjezdem do Německa. Kritická bude situace o víkendu 13. a 14. března, kdy se na testovacích místech setkají řidiči nákladní dopravy s velkým nárůstem ostatních zaměstnanců.

Zbytečnou komplikací je i to, že se čtvrtina dopravců setkává s tím, že musí za protokol o výsledku testu v cizím jazyce, což požaduje Německo, připlatit, typicky 200 Kč.
Účastníci ankety odhadli, že je bude testování stát v březnu 13,6 mil. Kč, to je průměrně necelých 30 tisíc Kč na firmu.

Vojtěch Hromíř
GT ČESMAD BOHEMIA

 

Ke stažení

Výsledky průzkumu Testování na covid 19 u dopravních firem

 

Autor: VH
Aktualizováno: 11. 03. 2021

Související informace:

Květen 2021

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30
4 5 6 7
15
17 18 19 20
28 29
1 2 3 4 5 6

Události v květnu 2021

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2021 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se