Informace ze Sekce nákladní dopravy
V úvodu se komise zabývala informacemi z jednání Sekce nákladní dopravy, které přednesli Petr Houda a Roman Páv. Důležitým bodem byly informace ze slyšení v Senátu, které proběhlo v září a kde senátoři jasně deklarovali svůj záměr zvýšit pokuty za přetížené kamiony, zajistit plošný zákaz vjezdu nákladních vozidel na silnice nižších tříd, rozšířit zákaz jízdy a důrazně požadují snížení povolené hmotnosti soupravy na maximálně 40 tun. Pozitivnější informací byly výstupy ze setkání s ministrem dopravy Martinem Kupkou ohledně pokračující digitalizace státní správy. Do konce roku by se měl portál dopravy rozšířit o sekci pro právnické osoby a od poloviny příštího roku se budou doklady posílat do boxů. MD dále trvá na prodloužení zajížďky pro provedení technické kontroly nebo vážení na 50 km a odmítá v tomto volebním období znovu zkusit prosadit dojezd vozidel v době zákazu jízdy.
Regionální témata
V Ústeckém kraji by v roce 2025 mělo dojít ke kumulaci několika rozsáhlým akcím v rekonstrukci dopravní infrastruktury. Je to oprava mostu Dr. E. Beneše v Ústí nad Labem, oprava mostu v Mojžíři na silnici I/62 a rekonstrukce dálničních tunelů Panenská a Libouchec na dálnici D8. Protože jsou tyto rozsáhlé stavební akce územně poměrně blízko sebe, dojde v praxi zákonitě k překrytí objízdných tras. A jelikož jsou objízdné trasy nevrženy po silnicích nižších tříd, bylo by zázrakem, aby ne nezanechalo negativní dopad na dopravní obslužnost tohoto regionu. Proto se členové regionální komise touto problematikou zabývají a budou toto téma opět řešit jak na úrovni ŘSD, tak i krajského úřadu.
Hosté
Komise proběhla na pracovišti SSÚD v Řehlovicích. Za Oddělení řízení provozu tunelů ŘSD vystoupil pan Ladislav Petrovič, za správu a údržbu dálnice hovořil Lukáš Polan. Důležitým tématem byla připravovaná rekonstrukce dálničních tunelů Panenská, Libouchec na dálnici D8. Mělo by jít o rozsáhlou akci v hodnotě téměř 1 mld. Kč a bude trvat půl roku od dubna do října. Rekonstrukční práce mají probíhat vždy střídavě v jednotlivých tunelových troubách, ale akce si vyžádá 3 celkové uzavírky v délce vždy 7 dnů, a to na začátku, v půlce a na konci. Ale úplná obousměrná uzavírka dálnice v nepřetržité délce 3x 7 dnů bude mít silně negativní dopad na dopravu v kraji.
Příští zasedání komise proběhne dne 4. 11. 2024 na regionálním pracovišti v Ústí nad Labem. Jako host se zasedání zúčastní i prezident Sdružení Josef Melzer. Půjde o diskusní setkání členů i nečlenů o činnosti Sdružení a o jeho aktivitách. Kdo máte zájem, přijďte diskutovat! Stačí jen se zaregistrovat.
Autor: Zdeněk Gerstner, ředitel regionálního pracoviště ČESMAD BOHEMIA Ústí nad Labem
Aktualizováno: 14. 10. 2024