SUB Illust

D1/D2 pod drobnohledem dopravců: V Brně proběhlo jednání o dopadech připravované rekonstrukce

Štítky: Autobusová doprava Nákladní doprava Dopravní informace Akce ČESMAD BOHEMIA Informace z regionů

Brno, 3. června 2025 – ČESMAD BOHEMIA zorganizoval regionální zasedání k připravované přestavbě křižovatky dálnic D1 a D2. Akce se zúčastnili zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), projektanti i zhotovitelé stavby. Hlavním cílem bylo prodiskutovat možná opatření, která by minimalizovala dopady této rozsáhlé rekonstrukce na nákladní a autobusovou dopravu.

Rekonstrukce má začít letos v září a skončit do konce roku 2027. Účastníci setkání mimo jiné vyzdvihli důležitost otevřené komunikace mezi dopravci a investorem. Za spolupráci a ochotu jednat patří poděkování řediteli brněnského závodu ŘSD, Mgr. Davidu Fialovi.

Přehled etap rekonstrukce:

  • Etapa 1 – Most na Prahu, režim 2+2: 15. 10. 2025 – 5. 1. 2026
  • Etapa 2 – Rekonstrukce jižní části (směr Bratislava), 5. 1. 2026 – 17. 11. 2026 - nejnáročnější fáze projektu
  • Etapa 3 – Druhý jízdní pás: 17. 11. 2026 – 19. 8. 2027 -již bude otevřena rekonstruovaná jižní část
  • Etapa 4 – Dokončení: do konce roku 2027

Z diskuze vzešlo několik konkrétních návrhů, které ČESMAD BOHEMIA dále rozpracuje při jednáních s Ministerstvem dopravy a ŘSD:

  • Před rekonstrukcí a v době rekonstrukce umožnit předjíždění kamionů na úseku kolem Brna, což by pomohlo s plynulostí provozu a zabránilo tvorbě kolon. Výrazným příspěvkem ke zlepšení situace by bylo například zrušení zákazu předjíždění zvláště v letním období.
  • Pro lepší orientaci umístit na dálnici směrovky, aby se řidiči na nově zrekonstruovaném úseku D1 kolem Brna lépe orientovali.
  • Při rekonstrukci využít maximálně pracovní dobu, obdobně jak např. ve Vídni, tj. 24h denně; 7dní v týdnu
  • Využít maximální technologické možnosti ke zkrácení celkové doby rekonstrukce (práce v zimě, rychlejší technologie, lepší vybavení - např. stany proti mrazu apod.)
  • Maximálně využít stávající most ve směru Bratislava – Ostrava po dobu rekonstrukce Etapy 2. Vzhledem k jeho současnému havarijnímu stavu by bylo v tomto případě nutné jeho podepření nebo jiné zajištění.
  • Maximálně využit celou šířku silnice a umožnit kamionům používat více jízdních pruhů. Toho by bylo možné docílit například odstraněním svodidel na přivaděči od Bratislavy.
  • Otevřít hraniční přechody, na kterých by byl možný provoz nákladní dopravy, čímž by se doprava rovnoměrně rozložila na celé území ČR (např. hraniční přechod Halámky, přechod u Uherského Hradiště apod.).
  • Více narovnat sjezd Praha – Bratislava

Situaci kolem přestavby křižovatky D1/D2 budeme i nadále sledovat.

Děkujeme členům Sdružení za podporu, protože bez Vás by taková jednání nebyla.

Pokud se chcete stát členem a podporovat naši činnost, požádejte o členství

Autor: Vojtěch Máša, ředitel regionálního pracoviště v Brně
Aktualizováno: 10. 06. 2025

Související informace:

Červen 2025

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 31
23 26 27
30 1 2 3 4 5 6

Události v červnu 2025

Více >

Nejčtenější články za posledních 30 dní:

© 2025 Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, z.s. Nad Sokolovnou 117/1, 14700 Praha 4, E-mail: sdruzeni@cesmad-bohemia.cz
Tyto webové stránky podléhají licenci Creative Commons, využíváme Webarchiv | Cookies a GDPR

Webdesign: PeckaDesign

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se